جامعه

عزم شورا برای شکایت از کانون‌های آلاینده/ کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع آلودگی هوا ورود کند

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر لزوم رسیدگی کمیته اصل 90 مجلس به موضوع آلودگی هوا ، از تصمیم شورا در مورد شکایت از مرکز آلودگی خبر داد.

به گزارش مجله خانواده صاد آرش ، رئیس کمیته خدمات شهری محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران ، در دیدار با سومایر رفیعی ، نماینده تهران و رئیس فراکسیون محیط زیست شورای اسلامی با اشاره به موضوعات زیست محیطی تهران. حسینی میلانو گفت: محیط هایی وجود دارد که بدون همکاری شورای شهر و شورا حل نمی شود. سطوح مختلف ارتباطی بین پارلمان و شورا وجود دارد و برای تأمین بودجه و پیگیری مسائل بین طرفین اقدامات فوری لازم است.

شورای شهر که نگران سوختن گازوئیل و مازوت در صنایع و پستهای اطراف تهران بود ، شورای شهر از سازمان محیط زیست درخواست کرد اطلاعات مربوط به انواع سوخت مصرفی صنایع و پستهای موجود در تهران را فاش کند. به موقع نباشید است. اکنون زمان مناسبی است تا با پشتیبانی و پشتیبانی کنگره اطلاعات مربوط به محیط زیست را ارائه دهید.

این عضو شورای شهر تهران گفت: آلودگی هوا در جنوب تهران به خوبی مناطق دیگر نیست. تصری ح سال گذشته ، حریرا بادی ، یکی از اعضای شورای شهر تهران ، در مورد مصرف مازوت در یک صنعت هشدار داد. به جای تغییر روش ، مرکز آلودگی از او شکایت کرد و جای شاکی را گرفت. با این حال ، ما سعی داریم از توانایی شورا در شکایت از مرکز آلودگی در تهران استفاده کنیم.

حسینی میلانی اظهار داشت که طبق آخرین گزارش از لیست انتشارات تهران ، نسبت صنایع آلوده مشخص شده و قابل کتمان نیست. یکی از موضوعات کلیدی تهران تعداد زیاد موتورسیکلت های فرسوده در تهران است. روند دفع موتورسیکلت و خودروهای دست دوم عملاً متوقف شده است و دیوان عدالت اداری نیز مقررات دفع موتورسیکلت را لغو کرده است.

وی گفت: برای خلاص شدن از شر موتورسیکلت های فرسوده باید اقدام جدی انجام شود ، کرونا چرخه استفاده از موتورسیکلت های فرسوده را افزایش می دهد و تغییرات ارز و تورم باعث می شود مالکان موتورهای فرسوده را دور بریزند. بی میل شد.

رئیس کمیته خدمات شهری محیط زیست شورای شهر با اشاره به اقدامات شهرداری برای نوسازی ناوگان موتورسیکلت های فرسوده ، گفت: نوسازی موتور سیکلت فرسوده کافی نیست. در این حالت ، با تصویب کنگره ، صراحتا پیشنهاد می کنیم نیمی از جریمه های رانندگی را به نوسازی ناوگان موتور و لغو موتورسیکلت های فرسوده اختصاص دهیم.

وی به مطالبات مدیریت شهری از دولت اشاره و یادآور شد: بودجه اختصاص یافته برای توسعه حمل و نقل عمومی برابر با احداث چند کیلومتر یا دو مترو است. متأسفانه موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان آن چندان مورد توجه دولت نبوده و علیرغم هشدارها و انتقادات مكرر ، اقدامات اندكی در این زمینه و بودجه صورت گرفته است. روند تخصیص بسیار کند است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیگیری ها فقط قادر به دریافت اعتبار برای تعمیرات اساسی 500 اتوبوس از سازمان برنامه و بودجه بود ، گفت: ناوگان اتوبوسرانی از وضعیت خوبی برخوردار نیست و بیش از 50٪ اتوبوس های تهران عزیمت می کنند. آنها قدیمی هستند و اگر جدی نگیرید تقریباً هر اتوبوس فرسوده می شود.

حسینی میلانی با بیان اینکه سیستم بانکی با مدیریت شهری ناسازگار است ، گفت: در شرایطی که شاهد وخامت هوای تهران به دلیل شیوع ویروس کرونا و آلودگی هوا هستیم ، بانک های ملی تخفیف و تسهیلاتی را برای مدیریت شهری ارائه می دهند. شما باید در نظر بگیرید که از اعتبارات بانکی برای خدمات رسانی به شهروندان ، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و توسعه مترو استفاده کنید.

وی افزود: حل مشکلات شهرهای بزرگ از جمله تهران مستلزم ایجاد همکاری نزدیک بین شوراهای شهر و شوراها برای انعکاس درد شهرهای بزرگ به ویژه تهران است.

به گزارش مجله خانواده ، در پی این کنفرانس ، ژوزین شهی زاده ، مدیرعامل شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران ، در مورد شهر تهران برای نظارت و اندازه گیری کیفیت هوای تهران ، فعالیت های مرکز نظارت و آلودگی هوای تهران و ایستگاه ها ، و من همکاری بین المللی شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران را توضیح دادم. وی در آژانس همکاری بین المللی ژاپن (JICA) کار کرد.

وی وضعیت آلاینده های تهران در دهه گذشته ، به ویژه دو سال گذشته ، عدم اطلاعات دقیق در مورد مرکز آلودگی در تهران ، نقض قانون هوای پاک توسط سازمان مسئول و نقض جریمه های نقض وسایل نقلیه را توضیح داد. انجام داد وی پلیس راهنمایی و رانندگی را به عنوان یکی از مهمترین موضوعات سازمانی در ایفای تعهد خود در مبارزه با آلودگی هوا عنوان کرد.

بنابراین گزارش ، لزوم همکاری بیشتر شورای شهر و شورا در حل و فصل مسائل زیست محیطی ، همکاری بیشتر شورا و مرکز تحقیقات علمی بین شورای شهر ، توجه به کلیه موارد فنی و فرهنگی و اقتصادی عدم توجه به اهداف و اهداف انسانی ، عدم توجه به استفاده از زمین و بار جمعیت ، عمومی در سیاست های کلان ، از جمله موارد مطرح شده توسط کمیته محیط زیست شورای شهر و مشاوران و کارشناسان محیط زیست شورا کمبود توجه به حمل و نقل و عدم استقلال برنامه وجود داشت.

همچنین این خودروسازان نیاز به توقف خودروهای فرسوده و ارائه ضمانت برای آلاینده های هوا ، نظارت جامع بر صنایع و پایگاه ها در شهر تهران و ارزیابی ظرفیت استفاده و استفاده از اتومبیل و موتور سیکلت در خیابان های تهران دارند. تفویض برخی از اختیارات به سازمان محیط زیست به شهرداری ، ثبت مراکز صنعتی و کارگاه های عملیاتی در تهران و مناطق شهری تهران ، جلوگیری از تأمین گازوئیل و مازوت برای صنایع و پالایشگاه های شهر تهران پیشنهاد شده توسط کمیسیون محیط زیست و مشاوران محیط زیست مجلس برای بهبود هوای تهران و مبارزه با آلودگی.

سوما رفیعی ، نماینده مردم تهران در کنگره ، در ادامه جلسه گفت که آلودگی هوا و شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد وضعیت غیر قابل اغماض می شود. ریشه مشکلات تهران محیط زیست است ، اما متأسفانه به جای حل آنها ، عوارض را درمان کردیم ، اما این مشکل به طور اساسی مشکلات و مشکلات تهران را حل نکرد.

وی بودجه حفاظت از محیط زیست و توسعه حمل و نقل عمومی را روشن کرد. ناوگان فرسوده اتوبوس و موتورسیکلت و بودجه ناکافی برای دفع و تعویض اتوبوس و موتورسیکلت جدید ، مانع پیشرفت مورد انتظار است.

یک نماینده کنگره ، تهران ، اظهار داشت که تصویب قانون کافی نیست و اجرای قانون مهمتر از تصویب قانون است. اگرچه قانون هوای پاک نقاط ضعف خود را دارد و یک قانون مترقی در زمینه محیط زیست محسوب می شود ، اما متأسفانه این قانون اجرا نشده و مقامات مسئول به بهانه های مختلف از اجرای آن خودداری کرده اند.

“در مورد انتشار اخیر موتورهای رسوب ، ما موافقت نمی كنیم كه اموال مردم را حفظ كنیم ، اما این موتورها نباید توزیع غیرقانونی در كلانشهرها انجام شود ، و انتشار آن از نظر محیط زیست است. این باید براساس استانداردها و سازوکارها باشد “.

وی همه آژانس های مسئول و همکاری آژانس ها را پیش زمینه و زمینه های تغییر دانست و بر تلاش های کنگره برای بهبود بودجه و شرایط زیست محیطی برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

در پایان این نشست ، حسینی میلانی با اشاره به اقدامات انجام شده در مدیریت شهری در مورد موضوعات مربوط به محیط زیست و خدمات شهری ، جلسه بین رئیس محیط زیست و مشاوران را به طور فعال ارزیابی کرد و گفت: اضافه شده به. وضعیت زباله را طی 20 سال آینده شرح خواهیم داد. شهرداری همچنین با وزارت نیرو موافقت کرده است تا میزان استفاده از آبهای زیرزمینی و فاضلاب تصفیه شده را کاهش دهد.
وی افزود: “اقدامات كامل برای اتمام سیستم آب و فاضلاب انجام شده ، پسماندها كاهش یافته و خدمات بهینه شده است ، اما 400 گرفتگی كه باعث جاری شدن فاضلاب شهری در رودخانه ها و آبراه ها شده است.” هنوز هم می توانم نقاط را ببینم. ” به همین دلیل ما از شرکت آب و فاضلاب تهران درخواست کردیم که هرچه سریعتر طرحی در این زمینه ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر گفت: اقدامات برای لغو موتورسیکلت های فرسوده ناکافی است و اقدامات لازم برای افتتاح روند دفع موتورسیکلت های فرسوده انجام شده است. وی افزود که باید آنها را گرفت و از این موتورسیکلت ها استفاده مجدد کرد. شهر نباش به نظر ما اختصاص نیمی از تخلفات رانندگی به اعتبار برای دفع موتورسیکلت های فرسوده یک پیشنهاد عملی است که می تواند ذهن باز داشته باشد.

به گفته سخنگوی این عضو شورای اسلامی شهر تهران ، حسینی میلانو ماده 90 را برای افزایش اعتبار حمل و نقل عمومی با بودجه 1400 و پیگیری موارد نقض نهادهایی که قانون هوای پاک را اجرا نمی کنند ، تنظیم کرده است. ما خواستار مشارکت کمیته پارلمان شدیم. کارشناسان مدیریت شهری در بخش محیط زیست آماده همکاری با کنگره در تهیه برنامه هفتم توسعه برای ارائه یک برنامه ملی هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا