بین الملل

آخرین تحولات از تنش‌ها در کرانه باختری؛ یک فلسطینی شهید و ده‌ها نفر مجروح شدند

به گزارش خبرگزاري فارس، نظاميان صهيونيست تصميم گرفته اند نيروهاي بيشتري را در مناطق درگير با فلسطينيان در سواحل غربي مستقر كنند و در تلاش براي بازسازي موانع شمال غربي و بخش هاي آسيب ديده نژادپرستي هستند.به حملات خود به مناطق مختلف ادامه مي دهند. در این منطقه.

به گفته منابع محلی فلسطینی، نظامیان صهیونیست بامداد امروز (چهارشنبه 23 فروردین) بار دیگر مناطق مختلف کرانه باختری را هدف قرار دادند.

بنابر گزارش ها، صهیونیست ها به شهرک کاباتیه در نزدیکی جنین، شهر ویتا در جنوب نابلس، شهر جاوه در جنوب جنین، الکارال و چندین منطقه دیگر حمله کردند و بسیاری از جوانان فلسطینی را دستگیر کردند.

سخنگوی رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که امروز بازداشت‌های گسترده‌ای در جنین، ترک‌کلام، نابلس و سایر مناطق در کرانه غربی رود اردن صورت گرفت.

مبارزان فلسطینی، صهیونیست ها را از قبطی ها بیرون می کنند

با این حال، در شهر کاباتیه، مبارزان فلسطینی با صهیونیست ها درگیر شدند و آنها را از منطقه خارج کردند، اما در جریان این حمله یک جوان فلسطینی “مصابو حنایش” توسط دولت دستگیر شد.

دو جوان فلسطینی در شمال الخلیل زخمی شدند

منابع محلی از مجروح شدن دو جوان فلسطینی در شهر بیت آمور در شمال الخلیل خبر دادند.
یکی از مجروحان بحران زده بود که با وجود شدت جراحت به اسارت یک صهیونیست در آمد.

ارتش رژیم صهیونیستی به تارکرم حمله کرد

اشغالگران صهیونیست صبح امروز با شلیک و استفاده از گاز اشک آور به شهرک کفالبلاد در شرق تارکرم حمله کردند. این در حالی است که دیروز نظامیان رژیم صهیونیستی برای حمله به موسسه فناوری کزوری در غرب ترکلام، از گاز اشک آور شلیک کردند.

به گزارش وفا از خبرگزاری فلسطین، در تیراندازی در محوطه دانشگاه 11 دانشجو مجروح شدند، 34 دانشجو بر اثر استنشاق گاز اشک آور خفه شدند و 6 دانشجو بر اثر سقوط مجروح شدند.

حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف نابلس.شهادت یک جوان و 17 مجروح

در حملات صبح امروز نظامیان رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای مختلف نبلس، بسیاری از شهروندان فلسطینی مجروح و بسیاری از آنها را دستگیر کردند.

بنا بر گزارش ها، اشغالگران به شهرهای ویتا، آلبان الشرکی، اوریف و منطقه شارکیا در ناروث در جنوب ناروس حمله کردند و به شهروندان فلسطینی که در برابر این حمله مقاومت می کردند حمله کردند.

احمد جبریل، رئیس اورژانس شرکت رد شینگتسو در نابلس، گفت: شش فلسطینی در حمله صهیونیست‌ها در جنوب نابلس به ضرب گلوله کشته و زخمی شدند که یکی از آنها به قفسه سینه شهر ویتا به ضرب گلوله کشته شد. به خبرگزاری وفا گفتم. جدی یکی از فلسطینی ها با گلوله پلاستیکی به سر و دیگری با سنگ به سرش اصابت کرد.

اندکی پس از انتشار این خبر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی که در نابلس از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسید. نام او محمد حسن محمد آساهو 34 ساله است.

در حمله به شهر نابلس در محوطه آرامگاه حضرت جبرئیل حضرت یوسف (ع) چهار فلسطینی مورد اصابت گلوله های پلاستیکی قرار گرفتند و پنج فلسطینی زخمی شدند. یک شهروند با گاز اشک آور در آتش سوخت و هشت نفر دیگر با استنشاق گاز اشک آور خفه شدند.

بسیاری از شهرک نشینان پنهان شده در ارتش صهیونیستی صبح امروز به قبر حضرت یوسف (ع) حمله کردند. این مقبره در نهایت به دلیل مقاومت شهروندان فلسطینی مجبور به ترک آن شد. پس از عقب نشینی صهیونیست ها از مقبره حضرت یوسف، بسیاری از جوانان فلسطینی به حمایت از جنین بر سر مزار آمدند.

بنا بر گزارش ها، صهیونیست ها 9 خانه در ناروس جنوبی را تفتیش و 9 شهروند فلسطینی را دستگیر کردند.

حمله مجدد به جنین و دستگیری 6 فلسطینی

امروز صهیونیست ها از چند جهت به شهر جنین حمله مجدد کرده اند و صدای تیراندازی های شدید از این شهر به گوش می رسد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، اشغالگران در حمله امروز به جنین 6 غیرنظامی را دستگیر کردند که سه نفر از آنها ساکنان منطقه شرق بودند. اما امروز درگیری مسلحانه بین نظامیان صهیونیست و جنگنده های فلسطینی خودروهای صهیونیستی را مجبور به عقب نشینی از شهر کرد.

انتهای پیام/ م




این را در صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا